Winterbloeier
Hoe heet deze plant? In november gefotografeerd. Hij is vrij algemeen, ik zie hem vaak, maar kan de naam niet vinden.Het is een flinke struik met donkergroene bladerengroet Hanneke
Hoe heet deze plant? In november gefotografeerd. Hij is vrij algemeen, ik zie hem vaak, maar kan de naam niet vinden.Het is een flinke struik met donkergroene bladerengroet Hanneke
Deze weet ik echt niet hoor. Vorm van de hoed doet mij denken aan een een inktzwam, maar de steel is veel te dik naar mijn mening. Zou nog denken aan een parasolzwam?Op de linker foto is een zelfde exemplaar maar dan met een foutje van de natuur. Afwijking/vergroeiing?
Hoe kan er mos op een lieveheersbeestje terecht komen?Ondanks die aangroei was het diertje wel levend(ig).Het beestje liep in Leiderdorp in de Molenaarstraat over de vensterbank bij mijn dochter in oktober.
Denk aan een wat ouder exemplaar van een krulzoom, zou dat kunnen?
Ook bij deze heb ik mijn twijfels.Foto 20-10- 2011groetjes, Margriet
Deze witte zwammetjes kan ik niet herkennen ik vermoedt Mycena maar welkefoto genomen november 2014 in ElswoutGroetjes, Margriet
Dit voorjaar hebben wij nieuwe graszoden gelegd in de tuin, na het maaien kwamen deze zwammetjes op. Eerst is het een klein oranje bolletje later , bij groter wordend met velum of franjes, hoed verkleurt naar licht beige en droog in het midden geleiachtig bij ouder wordend , lamellen zijn kleibrui...
Waargenomen op 27 sept. op een landgoed in Dordrecht (Dubbeldam).Is dit wellicht een Russula of satijnzwam?
foto 2