Onbekende zwam ??
In een naaldbos op de Veluwezoom kwam ik dicht bij elkaar2 van deze forse paddestoelen/zwammen tegen ..Iemand een idee wat dit is ??
In een naaldbos op de Veluwezoom kwam ik dicht bij elkaar2 van deze forse paddestoelen/zwammen tegen ..Iemand een idee wat dit is ??
Zou dit een krulzwam kunnen zijn?
Beste forum bezoekers,Deze keverlarve lijkt sterk op een Cantharis, dit zijn kevers die als volwassen kever bekend staan als 'soldaatje of 'weekschildkevers'. De locatie is helaas niet bekend. De bijbehorende video is te zien op onze site: Larve sleept met regenwormWe zoeken nog een verklaring voor ...
In het bericht van Vroege Vogels van 2-11-2017 staat een foto van een eenzaam koraalzwammetje. Die vind ik erg veel lijken op de door jullie als rupsendoder gedefinieerde foto die ik een paar dagen terug doormailde. Zelf dacht ik toen in eerste instantie ook aan een of andere koraalzwam, maar ik von...
Hio,ik ga vaak naar vogelhutten/-schermen. Ik heb een telescoop en kan die daar regelmatig niet gebruiken met mijn reguliere 3-poot statief omdat er een plank met een bank is waar je achter kunt zitten (prima overigens:))Nu zoek ik iets waar ik mijn telescoop op die plank kan zetten. Een soort mini ...
Deze paddenstoel vond ik vandaag in een berm langs een wandelpad. Grond is veengebied. De hoed is plm 7cm , het vlees voelt stevig aan. Hoogte plm 10cm. Geen bomen in de directe nabijheid. Een hanekamsoort?
In naaldbos, langs wandelpad. Dacht in eerste instantie aan een valse kopergroenzwam, maar deze is mijn inziens veel te glad en geheel geen velum sporen op de hoed. Toen dacht ik aan een russula (vorm van de hoed) maar toen zag ik een soort van kleine ring halverwege de steel. En toen wist ik helem...
Ik ben net verhuisd en afgelopen vrijdag zag ik een wespenkoningin op mijn schuifpui. Ik heb het meteen open gezet om haar buiten te laten, maar tot mijn verbazing liep zij in een gaatje in de schuifpui naar binnen. Ik heb haar afgelopen zondag ook nog even gezien, zij had haar hoofd buiten het gaat...
Hallo,Ik heb deze vogels gezien.Kunt u mij vertellen of dit pijlstaarten zijn?Alvast bedanktM.v.gRowin van den Berg