Forum

Nieuwste vragen

Wie ben ik?

Enkele dagen terug waargenomen op de Hedera in onze tuin in Dordrecht. Na lang zoeken vermoed ik dat het de Graafwesp ectemnius lapidarius is. Klopt dat?

Engerd

Tsja ik vond m nogal eng ;-) maar dit exemplaar is maar een 1/1/2cm groot denk ik. Gezien afgelopen vrijdag de 8e bij de Soesterduinen

vlinderpop, maar van welke vlinder ?

Ook op brandnetel aangetroffen vanmiddag. Iki weet dat de atalanta de brandnetel als waardplant heeft maar of daarmee gezegd kan worden dat deze pop van een atalanta is? Ik heb nog geen duidelijke foto van een atalantapop kunnen vinden.Als de zon op de pop scheen, leek het net of er van binnen glimm...

rups van .... ?

Vanmiddag aangetroffen op distel langs pad in sportpark.Heb geprobeerd m.b.v. site vlinderstichting de rups te benoemen, maar dat lukte me niet. De volgende keer de poten onder het lijf beter in beeld proberen te brengen. Mij vallen de pluimpjes haren op (in verschillende kleur) en de witte streep a...

koolschildwants

Vanmiddag aangetroffen op brandnetel langs pad bij geluidswal.Met Veldgids wantsen deel 1 (Aukema e.a.) kom ik volgens blz. 51 bij de koolschildwants terecht. Ik ontmoet vandaag wel zeer algemene soorten, maar dat is voor een beginner niet zo erg. Al doende word ik weer wat wijzer.