Forum

Nieuwste vragen

zuringrandwants

Veldgids wantsen deel 1 (Aukema e.a.): blz. 51Volgens mij gaat het om de zuringrandwants. Aangetroffen op een zuringsoort (in berm langs sportvelden). Al oefenende hoop ik wat wijzer te worden.Tjerk (eerste foto is van een nimf)

groene schildwants

Vandaag opnieuw naar wantsen gekeken; op brandnetel nimf en imago groene schildwants aangetroffen; de vorige keer zou eventueel verwarring met een dubbelganger mogelijk zijn. Op aanraden van Arp geprobeerd wat foto's uit andere hoeken te maken.

Pieper? maar welke?

Vandaag zagen wij in de buurt van de Alexanderbaan deze vogels tegen. Een stuk of 10. Het lijken piepers. Maar welke? of toch andere vogels? Sorry voor slechte kwaliteit foto

Welke soort is dit?

Hoi allemaal,
Alweer een paddestoel die ik niet kan terug vinden.. iemand enig idee? Er leek een soort zwart sap uit te komen (staat ook op de foto). Gevonden bij Hollandse rading. Alvast bedankt!

Spinnen zoek kaart.

Op de site staat een link waar de spinnen zoek kaart te downloaden zou zijn. Helaas lukt dat niet omdat ik de melding krijg dat die pagina niet gevonden kan worden. Hoe kom ik nu aan die kaart?