Wat zijn dit?
Deze vliegjes zag ik paren op de Kampina. Zijn het de Akkerdistelboorvliegjes of toch niet?
Deze vliegjes zag ik paren op de Kampina. Zijn het de Akkerdistelboorvliegjes of toch niet?
Deze rups heb ik op Kampina gefotografeerd. Het is van een spanner denk ik, maar welke?
Ik heb hier een prachtig insect gefotografeerd met gestreepte pootjes, heel mooi. Maar ik heb alleen macro foto's dus kan niet zo goed zien hoe het er van boven uit ziet. Op Kampina genomen.
Op Kampina zag ik deze vlieg. Hij is heel mooi en heeft rood gestreepte ogen.. Op internet vond ik de naam Bosknobbeldaas, maar ik denk dat dat niet klopt. Wie weet het wel?
In de Kampina gemaakt. Is dit de gewone Smallijf of is dat zo niet te zien?
Is dit een Fop wesp en zo ja weet je toevallig ook welke? Ik zelf dacht aan de donkere Fop wesp? In natuurgebied de Kampina gemaakt.
Moet ik hier zoeken bij sluip of roofvlieg? Het is erg klein en in Brabant in de tuin.
Op zaterdag 26 augustus zag ik deze paddenstoel? in een eikenboom op enige meters hoogte. Het was in het gebied van de Drentsche Aa. Het lijkt wel of er harsbolletjes uitkomen, vandaar dat ik niet weet of het wel een paddenstoel is of dat het een vergroeiïng van de boom is. Het ziet er vreemd uit. ...
Deze bloemvormige paddenstoelen zag ik op 10 augustus in een berm in Gasselternijveen (Drenthe). De grootsten hadden een doorsnee van ca. 20 cm. Weet iemand welke paddenstoel dit is?