Wat is dit voor een insect
Zat bij ons op de grond. Voor ik een betere foto kon maken vloog het al weer weg.Gr. Willeke
Zat bij ons op de grond. Voor ik een betere foto kon maken vloog het al weer weg.Gr. Willeke
Waar zijn de wespen gebleven? Ik mis deze zomer de wesp. Het is inmiddels eind augustus en we hebben de afgelopen dagen prima zomerweer gehad. Normaliter moet ik in deze periode van de zomer soms een wespenvanger ophangen als ik buiten iets wil eten. Dit jaar nog een wesp gezien!
Dit bolletje zit muurvast op een eikenblad. Het voelt ruw aan. In eerste instantie dacht ik aan een slak maar ik kan niks vinden wat hier op lijkt. Wie kan me helpen? De foto is genomen in de Rosmalense zandverstuiving op 5 augustus.
Geachte redactie,Tijdens onze vakantie in Tonnerre, Frankrijk hadden mijn vrouw en ik een boom voor de tent staan met een tak waarvan de kleuren van het blad verschilde met de rest van de boom. Wij zijn benieuwd naar uw standpunt en/of overige reacties.Met vriendelijke groetRuud en Mieke van Delft...
Ik vond dit ding in Kampina tussen het gras. Wie weet wat dit is? Ik dacht misschien iets van een spin, maar dat weet ik niet zeker. Het is wel heel mooi gemaakt, kunst.
Deze wants vond ik op de Kampina, natuurgebied in Brabant bij Oirschot. Nou vind ik twee namen bij deze foto en weet ik niet welke het is. Is het de Schildpadpantserwants of de gewone Pantserwants? Ik ben benieuwd.
Vanavond vier foto's ingevoerd. Ik zie er nu nog masr twee. Kijk ik bij "Mijn foto's", dan staan daar de vier ingevoerde foto's wel. Ook de volgorde van Nieuwste foto's is wat merkwaardig. Eerst een aantal op 28 augustus ingevoerde foto's, dan een aantal op de 27e ingevoerde foto's, dan weer een ste...
Ik zag deze prachtige rups op Kampina. Ik heb al mijn boeken doorgekeken en op internet gezocht, maar kan niet dezelfde vinden. Weet iemand misschien welke rups dit is?
Is dit een kruisspin [Araneus diadematus]?