Forum

Nieuwste vragen

Welke wilde plant ?

Hallo, wat is dit voor plant, ca. 1 meter hoog vochtig beekoever Zuid Limburg.Gele knopbloem opvallende rode stengels ingesneden getand blad. Begint te bloeien eind augustus. thx

Wat is dit insect?

Gezien op mijn vensterbank in Amsterdam. Wat kan het zijn? Helaas zijn de foto's niet scherp en ik heb geen schaal naast het insect kunnen zetten. Volgens mij was het ongeveer 1 / 1.5 cm lang.

Een tolzwam?

Deze stond(lag) onder een grove den. Vrij stevige hoed met een kruimelige bruine laag. Hoed is ongeveer 15 cm doorsnee.Rand is beige/geel . Steel lichtgrijs met een soort schubben. Daar waar hij gebroken is, is de wond git zwart.

vlinder

Vorige week zag ik bij het snoeien een hele aparte vlinder.deze had ik nog nooit gezien.De vleugels zijn doorzichtig.Gelukkig bleef hij even op de vuurdoorn zitten om er een foto van te maken.Weet iemand wat voor een vlinder het is?

welke bij past hierbij ?

Effe voor de 2e keer plaatsen, de eerste keer was het bericht weg ??Gisteren kwam iemand mij deze ronde honingraten 10 cm brengen, ze hadden in een open schuur gehangen onder elkaar en er waren geen bijen bij.Noord Limburg, bosachtige omgeving.Wie heeft dit wel eens gezoen en welke bijen passen hier...