Forum

Nieuwste vragen

avondroodvlinder

Gedurende een maand zitten er 2 rupsen (olifantenrupsen) van de avondroodvlinder ( nachtvlinder) op een fuchsia plant. Ze zijn erg groot geworden. De volgende fase zal verpoppen zijn. De planten gaan in de herfst de kas in. Blijven ze als pop straks in de plant zitten of kiezen ze daar een andere ...

Waterhoen?

Ik zag vandaag een ral-achtige. Kleed volledig donker bruin, donker bruine/zwarte snavel, met alleen onderstaartdekveren wit. Grote, lange geel/groene poten als van waterhoen.Er waren twee kuikens bij: dons, pik zwart met rode snaveltjes. Kan dit een waterhoen zijn geweest ondanks donkere snavel? Ro...

Is dit een wespennest?

Dit vond ik in het laatje van mijn balkontafel in Zwolle. Wanneer heeft hij/zij dit kunstwerkje gemaakt. Dit voorjaar of al in de winter? Hartelijke groet, Wiesje

meesje

ik zie hier veel koolmeesjes in de tuin.zie nu al een paar dagen deze.hij heeft de zelfe grootte als het koolmeesje.alleen de kleuren zijn fletser.hij komt meestal als er verder nog geen vogeltjes zijn.

Boom in tuin

In Wageningen kwam ik deze tuinboom tegen, helaas zonder label. Puntige stevige bladeren en kamperfoeliachtige bladeren. Weet iemand hier een naam bij?

Boom in tuin

In Wageningen kwam ik deze tuinboom tegen, helaas zonder label. Puntige stevige bladeren en kamperfoeliachtige bladeren. Weet iemand hier een naam bij?

zweefvlieg

Zondag langs waterkant op riet (Kampina) gevonden.Ik denk, dat het een zweefvlieg is. Heb daarvan talloze plaatjes (via link op waarneming.nl) bekeken, maar kom er niet uit.Mocht deze vraag beantwoorden te tijdrovend zijn, laat de vlieg dan maar zweven.Groet, Tjerk