Forum

Nieuwste vragen

Hoe heet deze struik?

Op verschillende plaatsen aangetroffen langs wegen en paden in het Gerendal, Zuid-Limburg (tussen Wijlre en Schin op Geul). Een houtgewas met typische witte bloemen. Zoekend op internet kom ik uit bij de Lederboom (Ptelea trifoliata). Maar dat is een tuinplant. Wordt nergens beschreven als voorkomen...

Spinselmotten, maar in welke boom?

Dit kwam ik tegen op 28 mei 2017, langs een fietspad in Amsterdam Nieuw-Sloten.Er stonden twee van deze bomen, aan weerszijden van het fietspad.Echt heel bizar: het zijn net spookbomen: van top tot wortel helemaal ingepakt in een wit vlies. De bomen waren al helemaal kaal (geen bladeren meer).Achter...

welk insect/tor gaat dit worden?

bij het slopen van een schommel waarvan de palen wat slecht/oud waren geworden, kwam uit het verrotte deel deze mooie larve tevoorschijn. We hebben hem na de foto terug gezet in het rotte hout. Maar welke tor het moet worden, wist niemand...

Plant, of toch een paddestoel?

Deze foto's heb ik op 21 oktober 2012 op de Veluwe gemaakt in het bos in de buurt van Vierhouten.Het waren er een paar bij elkaar in de buurt, en ze waren zo'n 10 a 15 cm hoog.Ik vraag me nog steeds af wat voor plant (of toch een paddestoel?) dit is. Iemand een idee?