Vreemde vogel
Welke vogel is dit : hij vloog in t oevergebied van de Bocholter Aa in Dtsland: hij dook regelmatig naar de over met een scherp schrilgeluid
Welke vogel is dit : hij vloog in t oevergebied van de Bocholter Aa in Dtsland: hij dook regelmatig naar de over met een scherp schrilgeluid
Vandaag viel er een dode muis uit een boom voor mijn voeten. Toen ik omhoog keek, zat daar een kraai. Waarom zou het dier dat hebben gedaan?
Onze buren zien al een tijdje geen kikkers meer in hun vijver.Kort geleden hadden ze een goudvis die een schimmel bleek te hebben.Wat kan de oorzaak zijn?Een besmetting?
Alvast bedankt,Michelle
Genietend van mijn tuin, zag ik op de oever van mijn vijver, tussen het koninginnekruid en campanula, dit prachtexemplaar staan dat niet door mijn man of mij geplant is.Ik vermoed dat het een wilde orchideeënsoort is, we hebben ook grote en kleine wespenorchis in onze tuin in de buurt van Eindhoven...
Pa en ma waterhoen waren al een tijdje allerlei fratsen aan het uithalen om aan de nestdrang gevolg te geven. En, jawel na veel drama en ophef lukte het hen een nest "op palen" te bouwen met de reuzenbies als steunpilaren. Welnu, gisteren liet pa zich heel opschepperig met veel poeha zien met zijn ...
Is dit de zeldzame Grote Muggenorchis of vergis ik mij?
Is dit de zeldzame Grote Muggenorchis of vergis ik mij?
Vandaag kwam ik bij het Naardermeer deze roofvogel tegen. De foto is onduidelijk maar ik denk dat een vogelkenner hem wel herkent.
Het gezegde gaat "zo de ouden zongen, piepen de jongen". Hoe weet een Koekoeksjong nu dat hij koekoek moet roepen?