onbekende vogel gepredeert
In het bos 50m van het water kwam ik deze veren tegen.
Zo te zien zijn de veren afgebeten, de dader is dus een zoogdier en de lucht hieromheen stinkt behoorlijk naar vos.
Maar welke vogel zou dit geweest kunnen zijn
In het bos 50m van het water kwam ik deze veren tegen.
Zo te zien zijn de veren afgebeten, de dader is dus een zoogdier en de lucht hieromheen stinkt behoorlijk naar vos.
Maar welke vogel zou dit geweest kunnen zijn
Gisteren gevonden op een stapel vermolmde berken deze paddenstoelen, c.a. 10 stuks. De foto van de onderkant is niet erg duidelijk, maar het zijn gaatjes.
Ik dacht in eerste instantie enkele overgebleven winterhoutzwammen, maar ik denk het niet.
Groet
Piet
Welke soort mos is dit?
Ik heb geen andere foto, het stond op een grasveldje van de gemeente in Zeist waar ook krokussen hebben gestaan.
Dank jullie wel, Jeanet
22 maart zagen we deze bloemetjes bij kasteel Hackvort in Gelderland.
Als ik enkele kikkers voorzichtig losruk uit hun paringsdans in de vijver en dan midden in de tuin zet , blijken ze steeds de vijver terug te kunnen vinden . Hebben kikkers een gevoelig reuk orgaan om " op de tast " de weg terug te vinden ? Door de dichte begroeiing lijkt dat mij toch ondoenlijk . ...
ik heb een vraag die mij al jaren kwelt (nou ja, ietsje minder dan dat). Wij hebben een nestkast in de tuin. Ieder jaar broeden daar koolmezen in. Nu is mijn vraag: wie krijgt de eerste rechten op dat nest? Ieder jaar immers een nieuwe generatie, steeds grotere familie. Wie blijft? Wie moet gaan?
Als ik me niet vergis zijn dit allebei buizerden.
Is er nog iets te zeggen over mannetje/vrouwtje, of is dat lastig? Buizerden zijn iedere keer zo verschillend...
Gezien boven de Maashorst (Noord-Brabant).
Welke plant of boom is dit?