welke rups ?
Gisteren gevonden in Venlo in mijn tuin op de stoep langs de hortensia's deze fraaie harige rups met een zwart lijf en bruine haren in borstels. Helaas niet de poten goed bekeken. Wie helpt me verder ?
Groet, Piet
Gisteren gevonden in Venlo in mijn tuin op de stoep langs de hortensia's deze fraaie harige rups met een zwart lijf en bruine haren in borstels. Helaas niet de poten goed bekeken. Wie helpt me verder ?
Groet, Piet
Er zijn veel grote modderkruipers gevonden tijdens werkzaamheden .
De plannen worden veranderd, de grote modderkruipers mogen blijven. Ik vind dit een pluim, moed en lef voor de plannenmakers.
Natuur is soms niet in plannen te begrenzen en dat nu het plan veranderd moet worde...
tijdens de het spinnen tel weekend was er een mooie kaart beschikbaar die je kon helpen om de naam van een spin te achterhalen.
is er zoiets ook voor "hommels en bijen"
en zo ja waar moet ik dan kijken om dat te bemachtigen.
m.vr.gr.
Dirk-Jan
Dit insect trof ik aan op de uitgebloeide knop van een teunisbloem. Het is hooguit een mm of 8.
Mogelijk een van de sikkel- of roofwantsen.
Ongeveer 2 cm groot. Geen vluchtgedrag.
Wie geeft meer duidelijkheid?
Welke vogel is dit, gezien in de USA-Arizona op 16 Juni 2016.
Jouw natuur ervaring nog plezieriger maken?!
Dat kunnen we niet alleen! We zijn daarom opzoek naar natuurliefhebbers, fietsers, wandelaars en natuurfotografen die ons willen helpen. Hoe? Heel simpel, door onderstaande enquête in te vullen.
https://wur.az1.qualtrics.co...
Deze spin van ca 3 cm kwam thuis uit mijn berging.
Kent iemand hem/haar ?
Gr.Dirk
Onlangs gezien dat een groot percentage van de grove dennen hier
zijn aangedaan: heel veel dode (bruine naalden).
Wat is hiervan de oorzaak?