Vlinder
Thuis tegen het kozijn hoogezand
23-08 2018
Thuis tegen het kozijn hoogezand
23-08 2018
Welk insect bouwt hier zijn onderkomen net onder onze spouwafdichting?
De foto is gisteren genomen door mijn moeder (die in paniek appte dat er een vleermuis in haar dweil zat). Het was geen vleermuis maar een hele grote nachtvlinder. De foto is genomen in Axel, Zeeuws Vlaanderen. Iemand een idee welke soort nachtvlinder dit is?
Hallo,Weet iemnad wat dit voor libel is? Is ongveer 7,5 cm lang en lag dood in mijn vijver. Ik woon in noordoost friesland.Bij voorbaat dank,Andre
Vanmiddag gezien in Reeuwijkse Hout. Langs pad in de buurt van plassen. Veel brandnetel, braam, wilgenroosje enz.
Dit exemplaar heb ik gisteren in De Biesbosch gefotografeerd.
In juni gefotografeerd in een tuin in Waalre. Zou het de spardwergspanner kunnen zijn? Moeilijk hoor?
Deze nachtvlinder heb ik in juni gefotografeerd in een tuin in Waalre. Ik heb best al wat boeken maar kan hem niet vinden. Ook op internet gezocht maar tevergeefs. Wie helpt mij?
In juni genomen, zou dit een afgevlogen geisha kunnen zijn?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.