Wat is dit?
Dit zat in juni tegen een muur in Waalre. Wat zou het kunnen zijn?
Dit zat in juni tegen een muur in Waalre. Wat zou het kunnen zijn?
Dit insectje zat op de spaanse margriet.Ik dacht zelf dat het een wants is.Ik heb deze hier nooit eerder gezien.
Ik heb deze elke dag een aantal keren in de tuin.Ik heb achter in de tuin een klein beetje honing voor de wespen zodat ze ons met rust laten tijdens het eten.Hij komt ook op de honing af.
Een bekende fotografeerde deze heel mooie vlinder. In Italie. Enkele weken geleden. In mijn boeken kan ik hem niet vinden, Weet iemand van jullie de naam?
Dit motje zat op de dorpel bij de voordeur en ik dacht in eerste instantie aan een Gamma-uiltje. Ca 2- tot 3 cm groot.Ik mis echter het karakteristieke "gammateken".Naspeuringen op het internet bleven tot nog toe zonder resultaat.Mag ik een beroep doen op jullie inzicht.?...
Iemand enig idee wat voor insect dit is, was heel snel en liep in het zand.
Heideblauwtje of toch Icarus?
Thuis tegen het kozijn hoogezand
23-08 2018
Welk insect bouwt hier zijn onderkomen net onder onze spouwafdichting?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.