Heeft iemand een iedee welke trechterspinnen hier zitten?
Deze webben deze week bij huis gefotografeerd op onze buxusheg. het zijn trechterspinnen, maar is de familie of soort nader te duiden.? Gr. Dick
Deze webben deze week bij huis gefotografeerd op onze buxusheg. het zijn trechterspinnen, maar is de familie of soort nader te duiden.? Gr. Dick
Deze nachtvlinder had ik gisteravond in de tuin.Nog niet eerder gezien hier.
Ik zag deze vlinder in de bossen bij Oosterbeek, in de schemering. Weet iemand welke vlinder het is en of het een dag- of een nachtvlinder is?
Hommels en bijen vind ik nog een wereld apart. Welke soort zou dit kunnen zijn?
Welke vlinder is dit? Ik schat dat hij van kop tot staart ca. 3cm lang is. Ik kreeg de vleugels niet beter op de foto; hij vouwt ze op als hij gaat zitten zoals hier te zien is.
Gezien in het Zwarte Woud, in de buurt van de Buhlbachsee. Het grootste exemplaar onderop, het vrouwtje neem ik aan, was ca. 3 cm lang schat ik.
Gezien in het zwarte woud, Duitsland.Als hij vloog werd een flink rood gedeelte van de vleugels zichtbaar; volgens mij ook aan de bovenkant van de vleugels, maar als de vlinder zit vouwt hij zijn vleugels precies zo dat het rode niet meer te zien is.
Genomen op 9 Juni in het Raamdal, kan hem/haar niet gevonden krijgen. Gr. Jan
Deze pop zag ik hangen aan een plant, volgens mij een brandnetel, ik heb geen idee welke vlinder dit wordt, wil het wel graag weten
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.