Welke rups?
M'n dochter in Gorinchem vond deze rups in haar schuurtje, Zou papa weten wat dit voor een rups is? Nee dus! Kunnen jullie mij helpen?
M'n dochter in Gorinchem vond deze rups in haar schuurtje, Zou papa weten wat dit voor een rups is? Nee dus! Kunnen jullie mij helpen?
Vandaag maakte ik deze foto in Meijendel bij Wassenaar.Wie kan me helpen met de determinatie.
Deze vlinder zat vanmiddag bij ons in de vlinderstruik.
vlinder kwam uit buxus tevoorschijn; bleef even op de grond zitten; bij wegvliegen waren oranjeachtige ondervleugels (heet dat zo?) te zien.
Gefotgrafeerd in de Elzas in Frankrijk door een vriendin, we kunnen hem niet thuisbrengen, jullie wel?dank voor het meedenken,Jeanet
Deze hele grote vlieg zit de laatste tijd af en toe in mijn huis. Hij is wel 2 cm, heeft een geel stukje tussen z'n ogen en een geel met zwart gestreept achterlijf. Hij staat niet in mijn insectengids.
Deze grote vlinder vond ik vanmorgen op mijn gazon. Ik kan niet vinden wat voor dier het is. Weet iemand raad?
Deze vlieg zat op de schutting in de achtertuin. De vlieg is overwegend zwart maar door de robijnrode ogen en rode vlekken op het achterlijf moeilijk te determineren.Naspeuringen op de diverse sites hebben mij helaas niet verder geholpen.Mag ik op jullie expertise rekenen?Vr.gr....
OP 25 juni 2018 gefotografeerd in de Teverenerheide, net over de grens en grenzend aan Brunssum, Zuid Limburg.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.