Een uil?
Vanmiddag zat deze uil (?) zich te koesteren in de zon. Op landgoed Klein Bylaer te Barneveld. Is dit een uil en zo ja, welke?
Vanmiddag zat deze uil (?) zich te koesteren in de zon. Op landgoed Klein Bylaer te Barneveld. Is dit een uil en zo ja, welke?
in de hortus in Alkmaar kwamen wij deze wesp? tegen. kan iemand ons aan de juiste naam helpen.alvast bedankt.
joke en rudolf de haas
Wie weet de naam van dit insect?
Gefotografeerd op een bloemetje van een begonia in de tuin.
Groet van Femmy
En nog eentje van de zijkant
Deze libel zag ik vandaag in de Camargue. Het lijkt een grote keizerslibel, maar de staart is zo groen en hij vloog recht of is het toch een zuidelijke keizerslibel of helemaal wat anders?
Deze eitjes zag ik bij een wandeling in de buurt was ook heide.
Een vriendin van mij wilde de Gft bak nog even vullen voor het buiten zetten en vond toen 2 rupsen - een duimdikke bijna 7 cm. land en een dunne van ongeveer 31/2 cm.
Ze heeft een foto ervan naar mij gestuurd en vroeg wat ze moest doen. Voorlopig heeft zij ze op een blad (van dezelfde plant a...
Deze grote 'wespvlieg' zagen wij op Lefkas (Griekenland). Hij is ongeveer 3 à 4 cm groot, heeft behaard zwart hoofd met sprieten. Zwartig voorlijf. Zwart/geel gestreept achterlijf. Oranje/gele harige poten. Hij eet wespen en steekvliegen. Beweegt zich snel en gericht als een vlieg. Ziet eruit als e...
Kunt u mij zeggen welk insect dit is?
Lijk soort rups. Ca. 3 cm lang.
Aangetroffen op een muur van ons huis.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.