Wat mag dit zijn??
Vanmiddag gevonden op een bramenblad in Het Schaffelaarse Bos in Barneveld. Een poepje? Een cocon?
Vanmiddag gevonden op een bramenblad in Het Schaffelaarse Bos in Barneveld. Een poepje? Een cocon?
welke boktor(?) is dit?
met vakantie in mei in de Pyreneeen kwam ik dit vreemde insect tegen op de weg. Is dit een larve of het volwassen imago?
Deze rups een paar dagen geleden in Schalkhaar gefotografeerd toen die een weg aan het oversteken was. Er eerst een foto van gemaakt en toen in de berm gezet.
in de loop der jaren heb ik de nodige insectengidsen verzameld.
voor mijn dochter van 26 wil ik nu een gedegen algemene insectengids kopen. ze heeft mijn interesse geërfd blijkt.
M. Chinery, nieuwe insectengids, schijnt een goede keuze te zijn, maar is volgens mij niet leverba...
Ik was wat foto's aan het nemen in de tuin en kwam toen opeens deze twee kevertjes tegen. Ze zaten op een Dropplant/ Anijsnetel. Op internet vond ik wel een foto van dit kevertje terug, maar men wist de naam niet. Misschien weet iemand hier de naam van dit mooie beestje.
Wie kent dit insect. Een paar dagen geleden gefotografeerd in
Zuid Limburg. Ik heb gezocht maar kom er niet uit.
Dit bidsprinkhaan wandelende tak achtige beest, maar toch net een beetje anders zag ik in het riet bij de Camargue. Zijn vleugels lijken op rietblaadjes, dus hij hoort daar vast. Ik heb alleen deze foto, want hij was zo weer weggevlogen/sprongen. Ik weet niet wat het is, wie wel
Dacht aan een vliegende mier (gezien de ogen), maar weet het niet. Gr. Jan
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.