Vogels

Welke vogel is dit?

Op vrijdag 29 november zag mijn broer bij het Balgzand (Den Helder) een aantal vogels bij een hoogwatervluchtplaats. Een van de vogels kon hij niet thuisbrengen. De grijze vogel in het midden van de foto kon hij niet op naam brengen. Hij dacht aan een poelruiter of een groenpootruiter, maar is er ni...

Vreemd raadsel

Van vogelaars hoorde ik een vreemd raadsel.Als vogels in een V-vorm vliegen, zoals ganzen, is dat meestal in een oneven aantal en is het rustig. Als er een aansluit en een even aantal wordt, weten ze het in veel gevallen niet meer en wordt de groep onrustig. Achteraan zijn ze dan aan het dwarre...

Watervogel

In september een foto gemaakt zelf denk ik aan een geelpoot klein of groot dat weet ik niet zuidlaardermeer gebied wat denken jullie er van.
Geert.

Oehoe

We hebben op 25 meter in een boom 7 oehoes. Ze zijn duidelijk te herkennen. Weilanden in de omgeving dus waarschijnlijk genoeg voedsel. Is het normaal dat ze zo bij elkaar in de winterperiode blijven? Het is een prachtvogel.  Helaas nog geen foto kunnen maken maar die volgt hoop ik zo snel moge...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.