Vogels

vogels voeren

Het is altijd leuk als verschillende vogels het aangeboden voer komen opeten. Omdat de muizen en zelfs een rat het voer eerder vonden, zocht ik voor mee-eters minder toegankelijke voederplaatsen om het vogelvoer op aan te bieden. Ik vond een prachtige 'design’-rvs voeder standaard en kocht er 2; h...

Welke vogel?

Wij kwamen deze vogel tegen op Porto Santo (Madeira). Zo te zien was het niet gewond.Hij zat in zijn eentje uit te rusten.... Welke vogel is het?

Wel of geen ruigpootbuizerd?

Deze buizerd trok een insect uit de hooiberg en at hem smakelijk op. Gezien de erg bevederde poten vermoed ik dat het een ruigpoot buizerd is. Klopt dit?Foto is genomen in Rosmalen op 2 november.Ik zet als reactie nog een foto.

Geluid snachts

Ik hoor de laatste paar dagen snachts steeds een heze roep van een overvliegende vogel. Ik zal proberen het geluid op te nemen. Ik herken het geluid niet. Geen uil.!!

eendenruzie

wat is er toch aan de hand met de woerden?Ik zie ze regelmatig ruziemaken met hun soortgenoten.Wordt de hiërarchie bepaald, zijn de woerden van dit jaar in opleiding?Moeten de oude mannen laten zien dat zij de leiding hebben en graag houden?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.