Vogels

Zeer vreemd gedrag van koolmezen

Wij wonen in een appartement op de derde (en tevens hoogste etage) van het gebouw. Op ons balkon heb ik diverse schappen gemaakt en daarop liggen o.a. kartonnen dozen. Sinds kort krijgen we elke ochtend bezoek van een ploegje koolmezen die heftig in de kartonnen dozen prikken met hun snaveltjes. De ...

Gans/zwaan?

Deze vogel heb ik op Menorca (mei) langs het water in het gras gefotografeerd.Is dit een of ander sier ras van een gans of zwaan?Het was een openbaar water wat langs het gras liep, geen parkvijver of zo.Weet iemand een naam/soort?Alvast bedankt, Tulpenhenk

vogel

Hallo, Kan iemand mij vertellen wat die voor vogel is.De foto is gemaakt op woensdag 2 oktober om 16 uur op Schiermonnikoog.Er zaten al mussen op de tafel en deze kwam aanvliegen pikte wat van de tafel en vloog weer weg.

Wat voor vogel is dit?

Op 3 september vloog er bij ons in Stiens een grote vogel in de boom. Wij vermoeden dat het een jonge zeearend is maar weten het niet zeker. Kunnen jullie ons vertellen wat voor vogel het is. Bedankt.

Dode Ekster met teken

Deze Ekster zag ik gisteren liggen in Baarn. De kop vol teken. Hij lag bij de VVV op de Luitenant Generaal Heutszlaan.
Gebeurt dit vaker en moet ik het ergens melden?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.