Vogel
Zuidlaardermeer gebied ik vind het. moeilijk wat voor eend het is
Er werd een totaal onbekend eenvoudig gepiep gehoord, bovenin een boom in de achtertuin. Alsof er werd gevraagd aan soortgenoten samen verder te trekken.De foto’s en de video leverde geen bekend plaatje of geluid. Tijdens het gepiep gingen de ‘haren’ rechtop staan!Wie kan ons helpen bij de det...
Welk (jong) vogeltje is dit ?Vanochtend op de hei gezien bij Hilversum
Wie heeft er zoveel mussen in de tuin?
Vraag is het een rode of een zwarte wouw zuiden van Limburg.
Groet
Geert
Deze vogel zag ik op 19 augustus in Woensdrecht. Ik vermoed dat het een jonge ruiter is. Klopt dit en, zo ja, welke?
In de Jungle Almere zit een paartje van deze eend. Volgens het personeel daar is dit een Madagaskar Taling. Maar als ik die Google krijg ik totaal andere plaatjes. Dus mijn vraag is, weet iemand welke eend dit is.
Plots vlogen er in Monnickendam gistermiddag een groepje duiven over, met aan de onderkant van de vleugels een fel rode kleur. Nog nooit gezien. Wie weet wat dat is ?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.