Vogels

welke vogel is dit ?

Deze vogel kwam ik tegen tijdens een wandeling op 22 juli in zuid-Wallonie.Het was een licht glooiend landschap met open stukken en hier en daar boompartijen.Weet iemand welke vogel dit is ?

Geen enkele vogel zingt

Wij zijn drie weken geleden in Biervliet komen wonen.Gelegen te midden van zeer uitgestrekte natuurgebieden.Ons huis staat aan de dorpsrand en heeft een tuin van 750 m3 waarin veel diversiteit aan bomen en struiken. Wat mij opvalt en mij zelfs wel beangstigd, is dat er geen enkele vogel zingt of zic...

Welk vogeltje?

Goedenavond,Sinds een aantal dagen komt er ‘s avonds een klein vogeltje onder mijn overkapping om op een richel de nacht door te brengen.Een spits snaveltje en ik schat de lengte op een cm of 10.Beetje gelig aan de onderkant.Zonet een foto genomen, maar door de duisternis kom ik niet veel verder.M...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.