Welke vogel?
Kan iemand op deze heel slechte foto's zien welke vogel dit is? Zang heb ik niet gehoord.
Kan iemand op deze heel slechte foto's zien welke vogel dit is? Zang heb ik niet gehoord.
Weet iemand wat er aan de hand is met deze groenling hij zit namelijk scheef met zijn hoofd en vliegt ook niet weg terwijl hij wel kan vliegen. Ik heb er zo al meer in de tuin gehad.
Dit luid zingende vogeltje in de top van een boom gezien in de duinen .Klopt het dat het een boompieper is ?
Ik zou graag willen weten wat voor vogel dit is? Ik twijfel of het een paapje of roodborsttapuit is? Is het dan een juveniel?
Hoi,Deze foto is twee weken geleden gemaakt boven de weiden van Gouderak, onder Gouda. Wat een prachtige locatie!Het determineren van roofvogels is zo lastig. Ik kwam uit op een jonge torenvalk vanwege de verticale strepen op de borst. Maar ze heeft ook iets weg van een smelleken, al is die erg zeld...
Vandaag, rietkraag Hierden. Is dit een Bosrietzanger? Dacht aan geluid te horen wel. Heel veelzijdig en wisselender dan Kleine Karekiet.
Ik ben nog niet zo bedreven in het herkennen van de verschillende soorten.
Behoort deze vogel tot de tapuiten familie?
Vandaag, IJmuiden. Veraf zag ik deze steltlopers. Zijn dit Bonte Strandlopers?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.