Vogels

Bosrietzanger?

Vandaag, rietkraag Hierden. Is dit een Bosrietzanger? Dacht aan geluid te horen wel. Heel veelzijdig en wisselender dan Kleine Karekiet.

welke vogel is dit

Deze vogel bleef hangen tegen de wind in en draaide zich maar niet om. Het gebeurde boven een soort zanddijkje waar achter een water is bij een afvalbedrijf. Bij dit water zijn ganzen, nijlganzen, scholeksters, eenden en aalscholvers te zien. Het was in Kaatsheuvel in Noord-Brabant.

Karekiet

Is dit nu een Kleine of Grote? De zang was zeker van Grote die ik hoorde, deze dook een paar seconde op en kon snel foto nemen.

Vogelpoep met haar

Goedemiddag,De afgelopen week vinden wij steeds vogelpoep in de tuin met haren (zie foto). Kan iemand mij vertellen van welke vogel deze afkomstig zijn? Ik heb zo'n vermoeden dat het 's nachts wordt neergelegd maar dat weet ik absoluut niet zeker. Ik ben heel nieuwsgierig en hoor het graag als ieman...

Grijze en ‘blonde’ zwanenkuikens

Voor het eerst zie ik (valt het me op) dat een zwanenpaar twee kleuren kuikens heeft, ook de poten zijn verschillend, grijs of beige.
Komt dit vaak voor en waardoor komt het?
Maakt dit verschil als ze volwassen zijn?
(foto Waterweegbree Breda)

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.