Nooit eerder gezien.
Een Roek met een vreemd aanhangsel aan de onderste snavel.Is dit normaal?
Een Roek met een vreemd aanhangsel aan de onderste snavel.Is dit normaal?
Ga er van uit dat het een tapuit is?In de weilanden nabij Duiven,Vind echter niet veel overeenkomstige foto"s
Het zijn een beetje onduidelijke foto’s, maar hoop dat iemand ze herkend. ...Bij onze nieuwe woning hangt een uilenkast en tot mijn verbazing keken 2 uilen me aan....Ik heb het idee dat het kuikens zijn...Zijn het kerkuilen of bosuilen? Of zit ik er naast? Alvast dank voor uw aandacht.
De ...
Géén vraag.....maar.......dit filmpje - Let Nature Sing- , gemaakt door de RSPB ( Engelse Vogelbescherming) is zó prachtig dat ik die even met jullie ga delen.
Kan iemand van deze slechte foto iets maken (gisteren, Zeewolde)? Veraf, mistig. Ik dacht Groenpootruiter.
In het plasdrasgebied zit steeds deze vogel. Ik heb het boek steltlopers van europa doorgelopen en ik kom er niet uit. Hij lijkt wel op een oeverloper en ook wel op een bosruiter, maar het geluid is anders.
Dit weekend in de duinen bij Schoorl. We hoorden diverse keren een vogel die een mechanisch computerspelletje-achtig geluid maakte. Kan iemand me helpen: wat was dat voor vogel?
Ik twijfel hier tussen een Ijslandse grutto en een rosse grutto .Welke van de twee zag in een plas bij de duinen ?
Welke vogel heb ik hier gefotografeerd?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.