Vogel
Wat is het voor een steltloper
Wat is het voor een steltloper
We hebben tot vorig jaar ieder jaar boeren zwaluwen hier gehad. Er was altijd een paartje dat bij ons in de schuur een nestje maakte of een opnieuw bewoonde. In Bant heb ik ze begin april wel al zien vliegen.
Maar hoe verontrustend: dit jaar heb ik er hier nog niet één gezien. Waar zijn mij...
Ben niet zeker of dit een winterkoning is. Wie helpt?
Bij het Markiezaatmeer zag ik een eend die ik niet thuis kan brengen. Weet iemand welk soort dit is. Bij voorbaat hartelijk dank, gr. Jan.
Ik zag een paartje van deze leeuweriken in de duinen , maar kan niet het onderscheid niet maken .
Gefotografeerd in een boom met veel struikgewas er onder. Bij het Amsterdam Rijnkanaal. M of V?Alvast bedankt voor de reacties.
Gespot bij Het Loo in Apeldoorn begin april. Het lijkt een soort vliegenvanger, maar de precieze soort hebben we niet kunnen bepalen.
Is dit een verwilderde boerengans? Ik zag een paartje, beiden met meer wit dan een grauwe gans. Afgelopen weekend, locatie: langs de IJssel ter hoogte van Zalk.
Deze foto is genomen op 15 april in de Moerputten. In eerste instantie lijk ik 2 blauwe reigers te hebben, maar de voorste ziet er heel anders uit dan de reiger die er achter staat (en die me ook veel bekender voorkomt). Kan het een kruising met een zilverreiger zijn?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.