Vogels

Eindelijk gezien.....

Wie van de hier helpende vogelaars kan mij de naam geven van dit vogeltje. Eindelijk heb ik het kunnen zien en fotograferen. Al maanden breek ik er mijn hoofd over. Ze zijn met vele, zitten sinds de zomer in een heel hoge berk, vliegen in groepen rond en kwetteren je de oren van het hoofd. Zo leuk! ...

massale spreeuwensterfte in den Haag.

Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van de spreeuwensterfte in den Haag. Veel mensen suggereren dat het komt door een proef met een zendmast die 5 G uitzendt. Willen jullie aandacht aan dit onderwerp besteden?Christine Groen

Roofvogel

Net in Dordrecht, bewoond gebied (omgeving Crabbehof) een roofvogel gezien die ik niet ken. Elegante vogel, donker (ik zag geen aftekening) en een zeer sterk gevorkte staart. Vleugels puntig, ik zag geen duidelijke vingers. Formaat buizerd of iets kleiner. Hij werd achtervolgt door meerdere eksters....

wie krijgt het huis?

wij hebben al een paar jaar een nestkast in de tuin. ieder jaar broeden er weer koolmezen in (ander soort zou ook wel eens leuk zijn). Nu is mijn vraag: wie heeft de eerste rechten op de nestkast? De kleinkinderen, de kinderen, de ouder, de grootouder, betovergrootouders etc. of gewoon de eerste die...

Wat is dit voor vogel?

Bij het opruimen van mijn foto's kwam ik een vogel tegen waar ik de naam nog niet van weet. De foto is gemaakt op 22 april op Goeree Overflakkee. Weet iemand de naam van deze vogel?

Vogel in vlucht Dwingelerveld

Afgelopen week Drenthe bezocht en tijdens wandeling Dwingelerveld deze vogel gezien. Roofvogels herkennen is lastig en in vlucht helemaal. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik zet een tweede foto neer als reactie, hier zit de vogel in een boom.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.