Dode duif, is dit werk van een roofvogel...
...of kat denken jullie, ik zal er nog een bijsluiten.dank voor het meedenken, Jeanet
...of kat denken jullie, ik zal er nog een bijsluiten.dank voor het meedenken, Jeanet
Een tijdje geleden stelde ik een determinatievraag m.b.t. een grote groep barmsijsjes die in mijn omgeving al heel lang rondzwermden. Daar bestond bij sommigen wat twijfel over. Daarom vind ik het leuk om nog even te melden dat ze nog steeds in de buurt zijn, zelfs regelmatig in onze tuin. Het is ni...
Gisteren in de Crezéepolder bij Ridderkerk deze roofvogel gezien, maar kan niet vinden welk soort hij is.
Gisteren boven natuurgebied Crezéepolder bij Ridderkerk deze groep vogels gezien. Maar kan niet vinden welke het zijn.
Deze eenden zijn gezien in Heerenveen
Nog nooit gezien met zulke kleuren.
Iemand een idee wat het voor soort is?
Deze vogel foerageerde deze zomer aan de oever van een duinmeertje , maar de naam heb ik nog steeds niet kunnen achterhalen . Hij bevond zich tussen enkele groenpootruiters .
welke vogel is dit ? is genomen in mijn tuin
Tussen de merels en andere vogels, wandelt er in de sneeuw een vogel rond, ik denk een meerkoet, maar weet het niet zeker.
Is dit een kruising tussen een grauwe gans en een brandgans of zit er een canadese gans in?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.