Welke strandloper is dit?
Deze strandvogel zag ik in Noord-holland. Door die zwarte wenkbrauwstreep weet ik niet welke het is want in mijn boekjes hebben ze dat geen van allen. Welke is het toch?
Deze strandvogel zag ik in Noord-holland. Door die zwarte wenkbrauwstreep weet ik niet welke het is want in mijn boekjes hebben ze dat geen van allen. Welke is het toch?
Zelfde gebied. Ik kom er niet uit. Weet iemand het?
Vorige week. Rand Biesbosch, rietkraag.
Ik heb nu jonge winterkoninkjes in de tuin. Is dit niet erg laat? Zijn deze jongen nog op tijd volwassen voor de winter? Wie kan mij hierover vertellen?Ik ben er in elk geval erg blij mee en zit dagelijks tijdens mijn ontbijt buiten onophoudelijk te spieden en te genieten.
Mijn man en ik verbleven dit jaar op een camping in Duitsland, ook hier was het zeer warm. Iedere dag kwam er een merel rondom onze tent scharrelen. In eerste instantie dacht dat de merel op zoek was naar wormen. Maar hij/ zij pikte met de snavel een kuiltje van zo'n 3 cm. diep en haalde vervolgens ...
Welke plevier zou dit zijn , een juveniel bontbek, kleine plevier of strandplevier??
Gisteren vermooedde ik dat dit een rosse gruttto zou zijn, nu een andere foto. Toch de rosse of de gewone?
Kan iemand mij zeggen welke vogels dit zijn? Ik zag ze een week geleden in het zuidelijke deel van het Schwarzwald (Duitsland), op 1000m hoogte. Voordat ik ze goed had bekeken dacht ik dat het mussen waren. Ze opereerden in groepjes vanuit dezelfde boom en struik, hun vlieggedrag en hun vlieggeluid ...
Ik dacht een rosse grutto, klopt dat?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.