Vogels

Veer van (roof)vogel

Hoi,Ik vond deze veer op een bosrijk pad bij een bedrijventerrein. De veer is zo'n 10 centimeter groot. Hij is bruin met zwarte vlekjes en de bovenzijde is zwart gebandeerd. In het zonlicht glimt hij mooi warm bruin. Iemand enig idee van welke vogel dit een veer zou kunnen zijn? Ik vermoed door zijn...

vogels met rode kuif

al twee dagen ruziƫn twee roodgekuifde spechtachtigen rondom mijn meelwormen pot...vandaag 4-7-18 in Zuidlaren een video gemaakt...Willen jullie mij vertellen waarnaar ik heb gekeken?De video is te groot.. Dat is jammer

Welke vogel is dit?

Beste allemaal.Deze vogel zit regelmatig in mijn stadstuin alhoewel ik hem ook op het werk hoor en dat is op het "bijna" platteland. Hoe weet ik dan dat het dezelfde soort is? Dat beessie heeft geen zang maar doet continue ....piep....piep....piep .... etc. etc. Er is geen houden aan. Deze zit alti...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.