Vogels

Waar zijn de spreeuwen anno 2018?

Onze kersenboom ligt ieder jaar onder vuur van grote vluchten spreeuwen - en dat gaat door tot de laatste kersen verdwenen zijn. Niet dit jaar - nog geen enkele spreeuw gezien en ook geen andere aanvallers. Waar zijn de spreeuwen anno 2018?Locatie Zutphen - Leesten

Wie voert wie? Ekster of kauw!

Beste allemaal.Ik onze stadstuin zijn eksters en kauwen. En dus ook de jongen daarvan. In mijn lijsterbes zat een jonge ekster vlak onder een kauw op een tak te blèren om voedsel. De ekster (redelijk groot al en inmiddels zelfstandig) klapperde met zijn vleugels en de kauw deed net alsof hij wel wi...

Papegaaien?

Nu al een paar weken komen deze vogels dagelijks in mijn tuin. Het lijken me papegaaien. Weet iemand wat het precies zijn? Alvast dank!

Van welke veer is deze vogel?

Deze veer is gevonden door een leerling van de Zegge in Almelo. Ze was op het strand. Ze wil graag weten van welke vogel deze veer is.We hopen dat jullie ons kunnen helpen om het antwoord te vinden.

Welke vogel is dit?

Beste allen,Gisteren was ik in de polder en zag deze vogel zitten. Ik dacht eerst een veldleeuwerik maar bij het zoeken in mijn vogelboek ben ik daar nu niet meer zo zeker van. Wie herkent deze vogel?

Dit is niet zo gepiept!

Ik was 5-7 in Zeeland bij plan Tureluur en daar zag ik deze pieper in actie. Hij/zij dook als ‘t ware naar de steil lager liggende oeverrand. Thuis heb ik piepers bekeken, maar waterpieper noch oeverpieper komen in de zomer in Nederland voor. In de wijde omtrek was geen boom en graspiepers zitten ...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.