Soort vpgel
Wat is de vogel op de foto. Zelf denk ik dat het een porseleingoed is.
Wat is de vogel op de foto. Zelf denk ik dat het een porseleingoed is.
Welke vogel is dit? Is al een aantal jaren geleden gemaakt in Noorwegen, volgens mij op de Hardangervidda.
Hallo,Op mij balkon op de 6e etage heb ik vorig jaar bij wijze van sier een nestkastje gehangen. Letterlijk midden in de stad (Arnhem) en met de opening pal op het westen. Er is ook groen op het balkon. Groot was mijn (aangename) verbazing dat dit voorjaar een koppel pimpelmezen het kastje in gebru...
Weet iemand welke vogel(s) ik hier hoor? (er waren er in ieder geval 2).Fragment is hier te beluisteren:https://youtu.be/BUqo8qo6MFkIk dacht dat de houtduiven misschien dit geluid maken (ik zag een paar houtduiven, en eerder dacht ik te zíen dat een duif dit geluid maakte) maar het is dan een totá...
Deze vogel zat in Eemnes in de tuin. Lijkt een duifachtige maar heeft een lange start en is half zo klein als een tortel. Welk vogel is dit?
Hallo, ik woon in Panningen (Limburg) en meende eerst een duif te zien, maar dat is het niet (of wel??).
Deze vogel (+ zijn / haar partner) inspecteerde vanochtend ons vogelhuisje in de achtertuin. Enig idee welke vogel dit is? Wij hebben hem niet kunnen vinden in Peterson's vogelgids.
Jammer dat jullie zo weinig over de bijzonder intelligente vogel hebben verteld.zoals de vogel pas volwassen is in zijn 4e levensjaar dat hij/zij meer dan 100 geluiden kunnen maken om te communiceren met elkaar en dat zij een bijzonder goed geheugen hebben etc etc.Het verdwijnen van de vogel in Nede...
iemand een idee welke vogel dit is zat tussen riet bij lekdijk
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.