Vogels

Zou dit een Krekelzanger / Locustellidae kunnen zijn?

21 mei wandelde ik door weidegebied met veel poelen langs het kanaal en zag daar dit vogeltje wat ik gelukkig kon fotograferen. Ik dacht aan sprinkhaanzanger, maar dit vogeltje heeft veel meer strepen en vlekken op de borst en de zang, die hij even liet horen was anders (niet zo snorrend)

Stoppen met spuiten tegen de buxusmot !

Beste Vroege Vogels, Aan jullie, als het bekendste natuurprogramma van NL, wil ik dringend verzoeken om onmiddellijk actie te ondernemen tegen de vanzelfsprekendheid waarmee overal wordt aangeraden om te spuiten tegen de buxusmot. Vanuit mijn directe omgeving en via Facebook krijg ik meerdere berich...

Korhoender

Zou het mogelijk zijn om als er kuikens zijn "voedseldroppings" te organiseren. Het kweken van de insecten lijkt me geen probleem. En droppen met drones ook niet. Zeker niet als het gebied van redelijk beperkte omvang is. Omdat alleen de kuiken insecten eten zou de tijdsperiode ook beperkt zijn, lij...

Luid zingende vogel om 1 uur 's nachts

Hoi, toen wij gisteravond om 1 uur door Molenakkerpark (Weert, Limburg) liepen hoorden we deze vogel te keer gaan in de buurt van de lantaarnpalen. Is het een wilde vogel of toch gewoon een volierevogel? We hebben de vogel niet gezien.https://www.dropbox.com/s/8ps82egft5rgov0/20180519_015045_001.mp4...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.