Vogels

Welke roofvogel is dit?

Hallo allemaal,Tijdens een fietstocht op 5 mei bij de Oude Maas zagen we deze roofvogel zitten, een beetje onderin een boom. Supermooi beest. We komen er alleen niet uit welke roofvogel dit nu precies is. Is er een vogelkenner die ons hier antwoord op kan geven? :) We hopen het!Groetjes,Belinda&...

welke vogel is dit???

Afgelopen vrijdagavond 11 mei  tijdens een wandeling in de achterhoek ( Barchem) zag ik dit prachtige exemplaar in de boom zitten. Nu rijst de vraag is het een Grijze Wouwof een Buizerd

Longontstekeing door vogels en turksetortel in de tuin,

Nog maar net toen het zulk mooi weer was geworden en wij ons in de tuin hadden gezeteld, kwam de buurvrouw aan de rechter kant klagen over de duifjes die bij ons komen eten. Zij beweert dat zij van de vogels longontsteken oploopt via hun vogelpoepje. Nu hebben wij het voedselmandje maar aan de ander...

Vreemde roep

Beste mensen,Toen ik vorige week vroeg door de Weerribben vaarde met mijn solo kanootje, hoorde ik een vreemde roep. Ik vermoed een vogel. Maar welke? Ik maakte een opname met mijn telefoon. Het is een versnellend en opzwellend [duu-duu-duu-duu]. Op het filmpje lijkt het alsof er op de roep wordt g...

Ei

Wij vonden op ons dakterrasje in den haag een wit eitje, ca 2,5 cm hoog. het lag half onder de grond in de pot van een lidcactus die -s'winters binnen staat en nu net een paar weken buiten staat. Heel raar. Ik dacht dat het heel oud zou zijn en misschien per ongeluk met potgrond in de bloempot terec...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.