Vogels

Kent iemand deze vogel?

Kent iemand deze vogel? Hij zit al een tijdje in onze tuin en zingt prachtig. Hij lijkt gebruik te willen maken van het vogelhuisje. Ik dacht dat het een tuinfluiter zou kunnen zijn, maar iemnd anders zegt weer dat het dat niet is. Eerlijk gezegd lijkt de foto uit ons boek er ook niet echt op....

Kleine Torenvalk?

Dezelfde foto ook nog maar in het forum geplaatst. Fochtelooƫrveen 18 april 2018. Ik dacht eerst aan een Klauwier maar na zoeken op internet en in de boekjes, denk ik aan de (veel grotere) (onvolwassen mannetje) Kleine Torenvalk. Een vogel die volgens mijn informatie nog maar 2 keer is waargenomen ...

Waarom nog geen zwaluwen gesignaleerd?

Is er een reden bekend waarom dit voorjaar de (boeren)zwaluwen nog niet gearriveerd zijn in het oosten van ons land. Normaliter worden ze rond half april weer met veel plezier gesignaleerd, maar nu vliegen ze nog niet rond over het erf.

Wat is dit voor vogel?

Al en paar dagen zingt deze vogel, eenling, het hoogste lied. Mooie, heldere klanken. Wat is dit voor soort vogel? Hij heeft een soort kuifje dat een beetje uitsteekt.

Huismussen voeren hun jongen het zaad dat ik strooi

hallo,ik zie op meerdere sites staan dat je huismussen jaarrond mag bijvoeren, zelfs als ze jongen hebben. Ze zouden het vogelvoer zelf opeten en voor de jongen insecten blijven zoeken. Toch zag ik vandaag dat ze met hun bek vol vogelvoer rechtstreeks richting hun nestlocaties vliegen.ik ben benieuw...

Welke vogel?

In de tuin bij ons hotel in de Provence vloog dit vogeltje van boomtop naar boomtop. Het warme geel van zijn borst was schitterend mooi.Hij zong een heel snel hoog liedje. De foto is onscherp, maar misschien kan iemand er toch iets van maken.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.