Vogels

Grote bonte specht

Vandaag kwam er in mijn tuin een grote bonte specht met i.p.v. zwart, een bruine kleur vleugels. Ik heb dit nog nooit eerder gezien en in mijn tuin kom(t)(en) vrij regelmatig (een) specht(en) langs. Komt dit vaker voor?Helaas is het mij niet gelukt een foto te maken, toen ik m'n telefoon wilde pakke...

Item vergiftigde Rode Wauw VV radio 1apr18

Wat jammer dat hier niet de link werd gelegd naar de actualiteit vorige week in de media over de ongewenste aanwezigheid van roofvogels in Nederland. Het is naief te denken dat het bij vergiftiging uitsluitend om ratten en muizen gaat.

Pimpelmezen vliegen nestmateriaal in en weer uit.

De pimpelmeesjes zijn al 6 weken in de weer om het nestkastje bij mij in de tuin te bekijken en in te richten. Vorige week al viel me op dat er regelmatig nestmateriaal in, maar ook weer uitgevlogen werd!! Het blijkt geen roven te zijn want het bos valt op de grond of wordt in de boom uitgeploz...

Vreemde vogel

In onze tuin Dordrecht, komt al jaren een “kraaiachtige” met grijze veren, die ik niet in de boekjes kan terugvinden. Weten jullie het?

staartmees zonder staart

Ik reageer op de foto van de staartmees zonder staart. Wij hebben al vaker een staartmees zonder staart in de tuin gehad. De staart groeit weer aan. Staartmezen met een staart op halve lengte zijn ook grappig in de groep.

Soort eend

Weet iemand welke eendensoort dit is? Kwam voor in de aflevering over de naarderplassen.
Lijkt op een nonnetje maar deze eend heeft licht aan de achterkant bij de vleugels.

Heggemus speelt roodborstje..

Goedemorgen,Ik heb in de tuin een plankje tegen het raamhout geschroefd.Daar stond vroeger een vogelhuisje op.De laatste paar weken zit er een groot deel van de dag een heggemus op, die steeds tegen raam opvliegt en dan met de snavel tikt, alsof hij naar binnen wil.Natuurlijk vind ik dat leuk, maar ...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.