Wie kan zien wat dit voor soort is
Gezien met meerder in drassig vogel broed gebied langs het marker meer zoekend naar voedsel
Gezien met meerder in drassig vogel broed gebied langs het marker meer zoekend naar voedsel
Wat voor soort eend is dit? Het is toch wel een vrij herkenbaar beestje met die stompe snavel en gele oogjes, maar ik kon het via Google niet gevonden krijgen.Gezien in de dierentuin van Heidelberg.
Ik dacht eerst een jonge kievit... was even op het verkeerde been gezet door de kleur van die donkere veren. Maar een kievit heeft natuurlijk niet zo'n lange snavel, en trouwens ook geen witte borst en hals.Kan iemand helpen? Ben nog niet zo thuis in de watervogels, etc.
Vanwaar die ekstervergaderingen? Eens per zoveel maanden komen ze bovenin een paar hoge bomen bij elkaar (Amstelveen, niet ver van het Amsterdamse Bos)? Zo'n twintig tot dertig vogels die zich als op afspraak van ver uit de omgeving verzamelen, in alle stilte, ze maken geen herrie. Enig idee?
Welk paartje is dit?
Vandaag in Doetinchem
Wat is dit? In boek staat tureluur, maar ik denk zwarte ruiter
Ik zag vanmorgen iets wits in een boom. Dichterbij gekomen constateerde ik dat het een dode zwaan was. Hangend aan zijn kop in een wig van twee takken.Zou hij uit koers geraakt zijn tijdens een windvlaag? Of bestaan er zwanen die het leven écht niet meer zien zitten..?
Welke roofvogel is dit?
Een goednieuws show waarbij 'vergeten' werd het natuurontwikkeling-drama aan de Bovenmeent in het Naardermeer te vermelden. Jarenlang al vliegen zich daar grote aantallen vogels zich te pletter aan de hoogspanningsdraden, inclusief Naardermeer icoon de Purperreiger.
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.