Uilen
Geen vraag, maar wel iets om te delen! (-:Gisteren op weg naar het werk rond Duiven (Gld)
Geen vraag, maar wel iets om te delen! (-:Gisteren op weg naar het werk rond Duiven (Gld)
Een collega van me kwam met deze foto aanzetten.Vorige week in doetinchem genomen.Iemand enig idee?
Op Vlieland lag op zondag 4 maart een dood vogeltje zonder kop op het pad in de Kroonspolder . Ongeveer zo groot als een flinke merel. Fel oranje pootjes. bruin, onderveren beetje gestreeptwat zou het kunnen zijn?
Hallo,
Net nieuw en meteen een vraag. Mijn dochter van 10 wil heel graag een goede vogelgids kopen waarmee ze de vogels hier in de tuin en weilanden kan herkennen. Ik zoek dus iets met een goed overzicht en wel wat uitleg maar niet te veel tekst. Ze betaald het zelf dus de prijs is oo...
Eergisteren kwam deze groep grote vogels overvliegen bij de haven van IJzendoorn. Zouden het zwarte Ibissen geweest kunnen zijn?
(Heb er een filmpje van maar is te groot om mee te sturen)
Dit vogeltje (ongeveer ter grote van een merel) zagen wij zaterdagochtend 2 maart in Sellingen. Wat is het? Helaas is de foto onscherp.
Ik heb geen vraag maar ik vond het te leuk om niet te delen. Vanmorgen tijdens het wandelen zagen we een vogel in de top van een hele hoge conifeer zingen. We konden hem niet goed zien door de lichtval dus we filmden hem om thuis te kunnen zoeken wat het was. Na even rondgezocht te hebben bleek het ...
04-03-2018 Overvliegend richting noord-oost, Zwolle zuid, schellerparkZijn dit kraanvogels?
04-03-2018 overvliegend noord - oost, Zwolle zuid, SchellerparkWat zijn dit?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.