Vogels

Welke eend is dit?

Kwam deze voor mij onbekende eend tegen in een slootje in Vockestaert Schiedam. Denk aan een hybride, maar geen idee wie of wat. Was een redelijk grote eend.

welk vogeltje is dit?

ik zag in de schemering vanavond meerdere vogeltjes boven t water en in het riet in Schellerpark aan de stadsrand te Zwolle(zuid). De foto is matig en niet scherp maar wellicht kan iemand helpen? Ik kom er niet uit met de vogelgids.

Welk vogel was dit?

Gedood door een eksterpaar in Amsterdam-West, 12 maart 2018, in een gebied onder 2 eksternesten, waar ze bijzonder hard "patrouilleren". Met een opvallend lange en dunne snavel, prachtige verenkleed. Zo te zien door het hart gestoken. Staartveren minder bruin, iets meer "oogpatroon" e...

Vraag over een onbekend vogeltje in de tuin

Zojuist zat er een onbekend vogeltje in de tuin. We hebben het opgezocht en het is een KEEP, waarschijnlijk een vrouwtje met een rood/roze buik. Meegekomen met de Russische Beer? Hebben jullie nog meer meldingen hiervan ontvangen? Vriendelijke groet, LR te Leidschendam.Betreft: Website...

Moet ik de mereleieren verwijderen

Tijdens de afgelopen vorstperiode begon een merel een nest te bouwen in mijn klimop in de voortuin. Was daar klaar mee en zat volgens mij al te broeden toen de vorst heviger werd. Dit heeft ze volgehouden tot enkele dagen geleden. Gisterochtend ging man merel nog even kijken en daarna niet...

Waarom zijn Mezen zo bang?

Wie weet waarom de Mezen toch zo bang zijn.Ze zitten de hele tijd voor en op de nestkast maar durven niet naar binnen te gaan.Waar zullen ze bang voor zijn?https://koolmees.zonor.nl/archief/Op de buitenbeelden is het hier goed te zen....

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.