Sperwer?
Is dit Sperwer man?
Is dit Sperwer man?
Deze sympathieke vogel scharrelt bij ons in de tuin rond. Ze is redelijk tam. Wat is het? Geen gewone vrouwtjesfazant volgens mij, daar is ze te licht voor? Vrouwelijke goudfazant?
Deze foto liep rond in mijn tuin. Ik vroeg me af wat het was en vooral waaraan kan ik hem zelf herkennen?
Weet iemand of dit een matkop, zwartkop of een juveniele is? Ze zitten bij mij in de tuin en zijn met z'n tweeën
Zijn dit Kramsvogels?Vandaag, Nunspeet, stuk of 20.
Weet iemand hoe dit vogeltje heet? Het is toch geen mus? Ook gezien op Schiermonnikoog.
Dit vogeltje vorige week gezien op Schiermonnikoog. Weet iemand hoe het heet? Door het tegenlicht helaas de kleur niet goed zichtbaar (geelgroenig?)
Is dit een matkop of een glanskop.Hij zat vandaag bij ons in de tuin .
Hoi,Ik was vandaag bij De Banen in Midden-Limburg. In een groep met wilde eenden, kuifeenden en smienten zag ik ook enkele vogels met een voornamelijk wit lichaam en donker (zwart of bruin) hoofd. Ze lijken iets groter dan de andere eenden in het gezelschap. De dieren waren ver buiten het bereik van...
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.