Vogels

Koolmeisjes

Deze winter hebben we totaal geen koolmeisjes in de tuin en de pinda's op tafel blijven onaangeroerd. Afgelopen jaren volop koolmeisjes en andere vogeltjes. Is hier een verklaring voor ? We hebben wel een enorme windmolen op 385m gekregen. Zou dit van invloed kunnen zijn? Afgelopen voorjaar hadden w...

Japanse nachtegaal

Ik heb sinds 2 weken een Japanse nachtegaal in mijn tuin. Heeft er iemand tips om hem de winter door te helpen? (Foto van i-net, hij is te vlug om op de foto te nemen)

Welke vogel is dit ?

Deze vogel kwam in onze tuin in Apeldoorn-oost op 29 juni. Ziet er uit als een mus met een geel kuifje. Ringen zijn onleesbaar. Wie weet hoe de vogel heet ?

appelsfinx

Verstijfd stilzittend de vijand daardoor met schutkleuren vermijden heb ik wel vaker bij broedende weidevogels, fazanten, patrijzen en snippen gezien, maar bij een Appelvink of ander zangvogeltje? Stijf van angst bleef deze Appelvink minutenlang bijna te dichtbij de vogelkijkhut zitten door de ...

Lastige Kauwen

In onze tuin zijn al een poosje ook Kauwen neergestreken.Ze zijn wel mooi en pittig, met mooie oogjes , maar ze zijn bijdehand en reuze brutaal en agressief. Hun gedrag sla ik wel gade maar ik krijg steeds meer moeite met die kauwen, ze jagen onze kleinere vogels weg en ook vechten ze met onze tort...

Vraag vanwege copyright

Ik heb een aquarel gemaakt van een van jullie foto’s dat ik op pinterest vond. Mijn vraag is of dat ok is en hoe ik de bron best vermeld. De foto van de aquarel is aangehecht. Mvg Andreas Weiermann

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.