Vogels

Specht met onregelmatig, langzame roffel

Wij wonen in Zuidhorn (ten westen van Groningen) en we hebben gedurende drie dagen in de ochtend een heel speciale roffel van een specht gehoord: De roffel was heel onregelmatig en ook vrij langzaam.We vragen ons nu af van welke soort specht dit geluid kan zijn.

Vogels

Hoe gaat dat in zijn werk met foto's die je zelf hebt getrokken voor op Instagram account van vroege vogels te krijgen

Vogels

Hoe gaat dat in zijn werk met foto's die je zelf hebt getrokken voor op pagina van vroege vogels

Welke Pieper is dit?

Beste mensen ik weet weinig van piepers en ik heb geen idee welke pieper ik hier gefotografeerd heb 10-11-2017 in een dennenbos. Het was op 1200 m hoogte even onder de boomgrens op La Palma. Dit vogeltje met partner kwam steeds weer om de 10 minuten bij me langs. Het was dichtbij en erg vlug, maar i...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.