Merel met rare vliegjes/motjes
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag. Ik heb gisteren een merel opgevangen die constant uit het nest werd gegooid en kleiner was dan de broertjes/zusjes. Ik kwam er echter achter dat hij vol zit met aparte vliegjes/motjes. Wat is dit? En is dit besmettelijk op andere dieren zoals konijnen en knaagdieren/ honden/katten? En op mensen? Ik hoop dat jullie een antwoord hebben!
Alvast Bedankt
Ik heb een vraag. Ik heb gisteren een merel opgevangen die constant uit het nest werd gegooid en kleiner was dan de broertjes/zusjes. Ik kwam er echter achter dat hij vol zit met aparte vliegjes/motjes. Wat is dit? En is dit besmettelijk op andere dieren zoals konijnen en knaagdieren/ honden/katten? En op mensen? Ik hoop dat jullie een antwoord hebben!
Alvast Bedankt

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (12)
Ik hoop het ook, Heel erg bedankt!
Er gaat niet zo snel een lampje branden van wat voor vliegen dat dan zouden kunnen zijn geweest, Mariska...Maar hoe dan ook is de vogel gevlogen...en moeten we hopen dat het goed met hem/haar gaat.
Het lijkt mij niet dat de vliegen besmettelijk zijn (geweest).
Jij hebt in ieder geval heel erg je best voor de merel gedaan!
Sorry er gaat wat fout waardoor berichten meerdere malen worden gepost
Het leek qua vorm op deze, maar dan lichtbruin/grijs
Ik kan de merel niet meer vinden, hij werd niet meer gevoerd, ik had een bakje met water en wat voer neergezet. De vliegen zijn niet van een afstandje te zien, alleen toen ik hem in mijn handen hand, toen voelde ik ze ook over de vogel kruipen. Ik heb geen wondje gezien. Ik denk dat hij nu gewoon uitgevlogen is. Ik ben gewoon heel benieuwd wat het was en of het besmettelijk is.
Het zijn ook geen gewone vliegen trouwens. Maar ze blijven wel echt in de buurt van de vogel, ze gingen vaak wel even op mij zitten en dan weer terug naar de merel.
Waar is de vogel nu, Mariska? Op afstand is er moeilijk iets van te zeggen. Hoe wordt de vogel nu gevoerd of eet die zelf? Kun je zien of er eventueel een wondje te bespeuren is aan de vogel waar de vliegen op zitten?
Kun je er eens een foto van maken- met de vliegen er op- en hier even plaatsen?