Nestkastje nestje koolmeesjes tijdelijk verplaatsen
Er komt morgen een nieuw kozijn in ons appartement en daar zit een nestkastje aan vast met een nestje koolmeesjes erin van 2 weken oud.
Dus dat nestkastje moet los en tijdelijk een meter of 4 verder verplaatst worden.
Er is al weken reuring op de steiger ervoor ivm de andere appartementen en ze lijken het niet al te erg te vinden.
Ik plaats em dezelfde dag nog terug .
Stel de ouders zouden het nestje in de steek laten wat ik niet verwacht hoe dan de jongen te verzorgen?
Er is geen andere oplossing .
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (21)
Jammer....maar misschien wordt je toch nog verrast en volgt er nog een vervolgnest. En anders hopelijk weer volgend jaar.
Leuk dat je ons van het wel en wee op de hoogte hebt gehouden!
Nou het was helaas van korte duur , hebben ze een paar keer gezien maar nu al dagen niet meer . Misschien volgend jaar
Iig hartelijk dank voor de behulpzaamheid en goede raad.
ooo, en nu hopelijk met een goede afloop!
Ze zijn er weer hoor vliegen weer in en uit.
Ben benieuwd !
Anders vogels zouden ze opgegeten hebben, net als bijv. eekhoorns of marters.
Volgens mij is hier iets anders de oorzaak van . Gezien het feit dat er al maden zijn gevonden moeten die al wat langer dood zijn. Het is jammer maar helaas.
Hopelijk wordt de nestkast weer voor een tweede legsel in gebruik genomen en loopt dat beter af.
We hoorden gister nog veel gepiep , maar vandaag niet meer .Dat gecombineerd met het gedrag van de ouders maaktte dat ik ben gaan kijken.
Heb het nestkastje leeghehaald en 7 dode vogeltjes geteld zaten ook al wat kleine maden .
Zag ook op sommige vogels blote rodige huid... kan ook een andere vogel ze gedood hebben?
We maken het kastje nu schoon met heet water en laten het drogen en hangen het gauw weer op misschien proberen ze het nog een keer en gecombineerd met meer rust dan met het werken de weken vooraf gaat het hopelijk beter
Wat een akelig nieuws!
Gif zou wel kunnen; helaas wordt dat nog steeds in tuinen gebruikt met alle gevolgen van dien. Om dat vast te stellen zou je ze moeten laten onderzoeken.
Het lijkt me niet dat de eerdere jongen er de oorzaak van zijn.
Zie ook hier en hier. En hier.....en dan maar hopen op een vervolg nest.
Niet zo goed nieuws.
Zaterdag was er nog de hele dag activiteit met de jongen voeren door de ouders.
Maar vandaag zagen we de ouders steeds minder en af en toe heen en weer naar de railing en het huisje... we dachten nog om de jongen eruit te lokken.
Ben maar even gaan kijken en de jongen lijken allemaal dood (heb ze niet geteld). Ik heb begrepen dat de jongen ook vergiftigd kunnen raken door insectengif of zouden de andere al eerder dode jongen de boel ziek gemaakt kunnen hebben?
Niet zo goed nieuws.
Zaterdag was er nog de hele dag activiteit met de jongen voeren door de ouders.
Maar vandaag zagen we de ouders steeds minder en af en toe heen en weer naar de railing en het huisje... we dachten nog om de jongen eruit te lokken.
Ben maar even gaan kijken en de jongen lijken allemaal dood (heb ze niet geteld). Ik heb begrepen dat de jongen ook vergiftigd kunnen raken door insectengif of zouden de andere al eerder dode jongen de boel ziek gemaakt kunnen hebben?