Forum

Nieuwste vragen

Wat zie ik ?

Vandaag veel lieveheersbeestjes gezien: imago's, larven en poppen.Volgens mij heb ik een foto gemaakt van een ontpopping, maar zeker ben ik daar beslist niet van. Dus is mijn vraag:wat zie ik nou precies op mijn foto?Vriendelijke groet,Tjerk

Nog nooit gezien

Twee insecten, hecht met elkaar verbonden, zo oogt het. Naar welke insecten sta ik te kijken? Middelbeers, 3 mei 2020, op zomaar(?) een struik.

rups onbekend

Vanmiddag aangetroffen in onze achtertuin op de stam van een leilinde.Ongeveer 5 cm lang (denk ik). Achtergedeelte lichtgroen. Naar de kop toe donkerder groen. Geen (opvallende) tekening op de rug.

Groene kikker

Elk jaar zit onze vijver vol met padden en bruine kikkers en hebben we veel strengen en dril. Dit jaar niks van dat alles, alleen, sinds een maand, een prachtige groene kikker. Maar die groene kikker is helemaal alleen en breekt de laatste dagen de tent volledig af. Vooral 's nachts is het een hels ...

Is dit een soort Hommel?

Waalbos, Rijsoord. Ik had deze "hommel" gefotografeerd, maar eenmaal thuis ging ik de foto bekijken en vind hem wel een vreemde kop hebben voor een hommel. Is dit een hommel, of iets anders? Alvast bedankt, Jolanda