Forum

Nieuwste vragen

Tuinfluiter

De vogel op de foto had ik eerst benoemd als fitis. Bij nader inzien denk ik dat het een tuinfluiter is. Klopt dat?Foto is van dinsdag 19 mei in Overijssel.

Druppels pioenroos

Ik heb pioenrozen geplukt uit de tuin en in een vaas gezet. Nu komen er heel veel druppels op, dit lijkt op een soort hars.Weet iemand hoe dit komt, en of deze pioenrozen nog uit gaan komen?Alvast bedankt.

Plant

Afgelopen week op landgoed Ockenburg dit plantje/bloempje zien staan, zou graag de naam weten.bij voorbaat dank,gr. J. Salomons

Spin

Als dit een kraambedspin is?die jaagt op visjes in altijd bij water te vinden is, hoe komt het dan bij mij in de tuin ver van water af heb totaal geen bron van water, is daar een verklaring voor.
Groet,
Geert.

Welke vogel is dit?

Sinds ruim een week zit er in onze tuin 2 kleine vogeltjes. Ze fluiten gedurende de hele dag regelmatig. Het geluid klinkt als "fiet fiet fiet" etc.Ik heb al online en in diverse apps gezocht maar kom er niet echt uit. Iemand enig idee wat voor vogeltje dit is?

welke plant

Dit schattige roze bloemetje staat tussen mijn Hortensia's.De plant is zeker 80cm hoog. Beetje lastig te zien op de foto. met om de ca 10 cm twee bladen aan weerszijden van de steel.

Welke spin is dit?

In mijn tuin (op mijn houten tuintafel) zag ik (op 10 mei) ineens een bronskleurig spinnetje. Het leek net een torretje van ca. 1 cm. Het had 2 witte monddelen.