Forum

Nieuwste vragen

Vlaggetjes ophangen om zwaluwen te verjagen, mag dat?

Wij hebben een grote kolonie huiszwaluwen in de woonwijk. Sommige wijkbewoners vinden dit zo vervelend dat ze onder de dakgoot vlaggetjes ophangen zodat de zwaluwen geen nestje durven maken en verjaagd worden. Elk jaar komen er weer meer mensen bij die dit doen. Mag dit zo maar? Het is tenslotte een...

Onbekende eend in Arnhem, Waterrijk Oost

8 mei gefotografeerd, in Park Lingezegen Waterrijk Oost (Arnhem-Zuid), moerasgebied, de eend heeft een donkere streep over de kop, net als de smient een lichte streep heeft. De eend is vrij klein, duidelijk kleiner dan een wilde eend.

Horzel

Er vloog zojuist een horzel binnen. Sorry voor de slechte foto, maar het buiten zetten had meer prioriteit, omdat ik dacht dat ze gevaarlijk zijn. Maar toen las ik dat horzels, ondanks hun reputatie, helemaal niet steken/bijten? Het beest was ongeveer 2,5 centimeter, met fel gele strepen. Hij zoemde...

rups

Bij een volkstuin op de bladeren van een eikenboom, kwam ik deze rups tegen, heel klein en dun was die Er waren ook hele kleintjes, die waren licht groen. Heb allerlei boeken opgezocht, kan deze niet vinden welke rups is dit?vr gr everlien

Insect

Heel klein Insect 6mm groot, gezien op het hout van een molen bij zuidlaardermeer gebied misschien kun je zien wat voor soort het is maar ook het geslacht.
Groet,
Geert