Forum

Nieuwste vragen

Nieuwsbrief gemist?

Beste,
Zag in de commentaren bij mijn foto van de Zwartkop in een nieuwsbrief was geplaatst, maar ik heb deze nog helemaal niet gezien. Klopt dat?

Groetjes,
Frank Mulder

foto's uploaden

Ik probeer al dagen foto's te uploaden, maar telkens geeft de site een error code 500!!Hoe is dit op te lossen?De foto is jpg en 1 MB en ik gebruik Chrome én de cache is geleegd!Heb de afbeelding dan maar hier bijgevoegd

Waarom laten de Pimpelmezen de meelwormen links liggen?

Hallo,Ik heb een vraag: Ik heb elk jaar een Pimpelmezen nestje op mijn balkon, en vliegen altijd met succes uit. Zo ook dit jaar. Al een aantal jaren hang ik een speciaal bakje hoog op met meelwormpjes erin, zodat de ouders wat hulp hebben bij het voeren. Er is al jaren dankbaar gebruik van gemaakt....

Welke libelle is dit

Hij is nog maar net uitgeslopen, deze libelle. Hij is prachtig groen en ik vind het onderlijf op parelmoer lijken. Maar welke libelle is het eigenlijk? De foto is genomen in Tilburg (in de buurt van kaaistoep) op 3 mei.

Composiet

Hoe heet deze spontane gast in mijn tuin. Enigszins beschaduwde plek. Circa 60 cm hoog. Onder en boven blad behaard. Bloemen gewoon (ei-)geel; de lichte bloem is vertekend door het zonlicht. Ik zocht bij Koeienoog, maar die heeft smallere lintbloemen. Moeilijk...