Forum

Nieuwste vragen

Welke vogel is dit?

Graspieper, leeuwerik, zanglijster? Ik ben nog niet zo ver dat ik ze kan onderscheiden. Welke is het en waar moet ik op letten?De foto is half april genomen in de duinen.Alvast bedankt!

Welke rouwzwever is dit?

Op 24 april deze Rouwzwever gespot in Dordrecht. Hij lijk wel wat op de Muurrouwzwever Anthrax anthrax. Alleen mis ik enkele kenmerken, zoals de witte "rokjes" op het achterlijf. De vleugels zijn maar gedeeltelijk goed zichtbaar. Maakt een juiste determinatie (voor mij) toch lastig. Welke Rouwzwev...

wat is dit voor vogel

Hallo,Ik zie nu meerdere keren een vogel op onze pergola. De vogel heeft altijd opvallend de staart omhoog zoals op de foto. Welke vogel is dit? Vogel is ongeveer zo groot als een mus. Ik heb een grote tuin met veel struiken en bomen.Bij voorbaat dank,Andre

holen van oeverzwaluwen?

Tijdens mijn wandeling over o.a. een verlate afgraving t.b.v. een nieuw woonwijk , dat al jaren in de startblokken staat en vlgns. de borden natuurgebied is tot 2018!!!zag ik in allereerst een heleboel zwaluwen boven mijn hoofd cirkelen en toen ik verder keek, zag ik gaten in de wal van een afgegrav...

Kan geen foto uploaden

Hallo vroege vogels,ik krijg sinds weken al geen foto meer op de website. ik gebruik chrome, foto's zijn kleiner dan 2 mb, cache al vele malen leeg gemaakt maar ik krijg altijd dezelfde foutmelding; DEZE PAGINA WERKT NIETvroegevogels.bnnvara.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.HTTP ERROR 500...

Bosbeek of weidebeek?

Deze foto is genomen op 26 april in de Kampina Boxtel. Er is me verteld dat het een bosbeekjuffer zou zijn. Toch twijfel ik want ik heb er meerdere weidebeekjuffers gezien. Kan iemand bevestigen (of ontkennen) dat het inderdaad een bosbeekjuffer is?

Muskusrat?

Foto vandaag gemaakt in Zouweboezem. Kan helaas niet op de foto's zien of er een lange dunne staat aanzit. Dan is het duidelijk. Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat hier bv bevers voorkomen.