vreemde vogel?
Deze vogel komt geregeld bij mijn zwager in Eindhoven zichte goed doen aan de nootjes.Wie herkend deze mooie vogel?
Deze vogel komt geregeld bij mijn zwager in Eindhoven zichte goed doen aan de nootjes.Wie herkend deze mooie vogel?
Welke korstzwam is dit? plaats: in stadspark, in oktober, op een eikenstam?bij voorbaat dank, Nel
Afgelopen zondag vond ik aan dennennaalden bevroren bellen, net alsof zeepsop bellen. Ze waren tussen de 1 en 3 cm groot. Sommigen zaten rondom de naalden en anderen hingen er aan. Het had licht gevroren en was rond 0 toen ik ze ontdekte.wie weet wat dit is?
Deze kwam ik tegen in het bos op een los stuk beukenhout (tak) dat lag tussen de bladeren er staan voornamelijk beuken en enkele dennen.
Van vogelaars hoorde ik een vreemd raadsel.Als vogels in een V-vorm vliegen, zoals ganzen, is dat meestal in een oneven aantal en is het rustig. Als er een aansluit en een even aantal wordt, weten ze het in veel gevallen niet meer en wordt de groep onrustig. Achteraan zijn ze dan aan het dwarre...
In september een foto gemaakt zelf denk ik aan een geelpoot klein of groot dat weet ik niet zuidlaardermeer gebied wat denken jullie er van.
Geert.
Hallo,
Ik ben voor een schoolproject bezig mieren te determineren. Hebben jullie tips hoe we dit het beste kunnen doen of eventuele hulpmiddelen om te gebruiken.
Nadat deze rups enkele bladluizen had opgegeten produceerde hij een grote druppel die hij op een stengel plaatste. Nooit eerder waargenomen. Is dit een vorm van afscheiding?
Van de zomer zag ik deze dikke gedrongen rups die meerdere bladluizen zat op te smikkelen. Hij had een vage witte streep over zijn rug. Ik heb echter geen pootjes kunnen waarnemen. Heeft iemand een vermoeden wat dit zou kunnen zijn?